Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

BADEMI

Za puno zdravlja mala šaka plodova

Šaka badema odlična je grickalica, no ima i svoje tajno oružje – pravi je izvor zdravlja jer je prepun vitamina, minerala i drugih vrijednih sastojaka koji na naš organizam gotovo pa čarobno djeluju.

Badem nije orašasti plod, već pripada skupini koštuničastog voća i srodan je marelicama, šljivama, breskvama i višnjama. Hvaljen od davnina zbog nutritivnih vrijednosti, u samo 100 g sadrži 22 g ugljikohidrata od čega je 12 g dijetalnih vlakana, što je čak 49 posto preporučene dnevne količine. Vlakna su iznimno dobra za našu probavu jer su hrana dobrim bakterijama, a osim vlakana i ugljikohidrata, ima i 21 g bjelančevina što pak čini 42 posto preporučene dnevne količine. Tu je i 49 g masti, 31 g mononezasićenih i 12 g polizasićenih masnih kiselina koje utječu na zdravlje srca. Kad govorimo o vitaminima i mineralima, bademi obiluju njima. Mangan, magnezij, bakar, fosfor, vitamin E i riboflavin samo su neki od vrijednih elemenata koji pomažu zdravlju.

Zapravo postoje dvije vrste badema, gorki i slatki, no češće se konzumira slatki, iako je gorki bogat vitaminom B17.

Samo mala količina badema ima raznoliko djelovanje na naš organizam. Zbog bogatstva vitaminom E, vlaknima, magnezijem i drugim antioksidansima bademi poboljšavaju cirkulaciju krvi i pozitivno utječu na zdravlje srca. 

Zbog magnezija koji potiče bolji protok krvi, ovi plodovi idealni su za jačanje moždanih vijuga i bolje raspoloženje, a također se unosi veća količina fenilalanina što pridonosi mentalnom zdravlju. Zato grickajte šaku badema dnevno i uživajte. Osim plodova badema, u prehranu uključite i napitak i maslac od badema koji su bogati nutrijentima, super su ukusni, a to što pomažu u održavanju zdrave linije i obogaćuju vaše obroke finim okusima nagovorit će vas da bademe shvatite sasvim ozbiljno. Oni obiluju vlaknima koja potiču probavu, sadrže i vitamin E što u rječniku ljepote znači lijepu kožu i kosu. A također je odlično rješenje za podočnjake i borice oko očiju. 

Sve dobrobiti badema znaju Francuzi koji se prave važni svojim tarte Bourdaloue koji je ime dobio po ulici u 9. arondismanu u kojoj se šire mirisi badema i krušaka i jedna je od najboljih francuskih slastica. Bademe možete jesti sirove ili ih prepeći. Ako ih bacite na tavicu ili u pećnicu na 70 °C, osjetit ćete bogati orašast miris, a benefit je što su ukusniji i lakše ih je probaviti. Pečeni bademi odlično se slažu sa zobenim i sličnim kašama pa zašto ne biste dan započeli s ovim moćnim plodom. Možete ih dodati i u salate i sendviče, a 20-ak badema, odnosno 30 g preporučena je dnevna doza. Spomenimo da postoje i napitak od badema, brašno i maslac, a o kolačima s bademima da i ne govorimo.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...