Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

ZAMIJENITE ŠEĆER

Zasladite po mjeri

Konačno ste odlučili isprobati sve one divne prirodne zaslađivače, ali odjednom ste se našli u nedoumici. Kolika je količina dovoljna da bi napitak bio sladak po vašoj mjeri? Mi smo tu da vam otkrijemo!

Sve više nas okružuju kampanje o smanjenju šećera u proizvodima (SPAR se također uključio). Napokon ste se i vi odlučili pridružiti i zamijeniti bijeli šećer u svojim napitcima. Međutim, odmah ste se našli pred zaprekom – u kojem omjeru koristiti prirodni zaslađivač u odnosu na šećer. Evo odgovora.

Med je jedan od najčešće korištenih zaslađivača. Osim što je izrazito zdrav i bogat vrijednim nutrijentima, također se ne kvari pa ga možete koristiti jaaaako dugo. Kako je med nešto slađi u odnosu na šećer, ¾ žličice meda zamijenit će jednu žličicu šećera.

Uz med, javorov sirup sve se češće nalazi na našim stolovima. Karamelastog okusa, ovaj dodatak daje posebnu aromu. Za napitke koristite onaj tamniji B kategorije koji se smatra najkvalitetnijim. Nije sladak kao med, ali ga u istom omjeru možete koristiti umjesto šećera. Dakle, ¾ žličice sirupa umjesto jedne žličice šećera.

Stevija se također nalazi na listi najpoznatijih i najpopularnijih zamjena za šećer. U odnosu na med i javorov sirup, znatno je slađa od šećera pa je dovoljna tek mala količina. Tako žličicu šećera možete zamijeniti s 1/16 žličice, odnosno prstohvatom stevije.

Kokosov šećer još je jedan od popularnih zaslađivača. Dobiva se od cvijeta kokosa, a slatkoćom je sličan bijelom šećeru. Koristiti ga možete u omjeru 1 : 1, dakle žličica kokosovog umjesto žličice bijelog šećera.

Agavin sirup postaje sve popularniji zaslađivač. Dobiva se od biljke agave, a slađi je od meda. Ima jako nizak glikemijski indeks pa je pogodan i za dijabetičare. Od šećera je slađi 1,4 do 1,6 puta pa količinu prilagodite tome.  

Ksilitol ili brezin šećer postaje sve popularniji u svijetu zaslađivača, a čest je sastojak vodica za ispiranje usta i žvakaćih guma. Iako su slatkoćom približno jednaki, ipak smanjite količinu ksilitola. Tako umjesto žličice bijelog šećera koristite ½ žličice ksilitola.

Eritrit ili zukka šećer još je jedan od zaslađivača koji će obogatiti vaš napitak. S malo kalorija, a puno vrijednih sastojaka pravi je saveznik vašeg zdravlja. Koristite ga u omjeru 1 : 1 u odnosu na bijeli šećer.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...