Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Učimo od drugih

Zdrave prehrambene navike iz cijelog svijeta

Gastro tradicije i običaji u različitim krajevima svijeta znatno se razlikuju, ali svaka zemlja ima svoje zdrave prehrambene navike koje vrijedi slijediti.

Tradicionalna kuhinja vrlo je često odraz navika i načina života lokalnog stanovništva. Ona se formirala stoljećima i upijala sve korisne i potrebne navike zdrave prehrane. Proučavanjem takvih prehrambenih tradicija, načina pripreme jela i konzumacije možemo obogatiti vlastito iskustvo i doprijeti poboljšanju zdravlja. Mi smo odabrali najzanimljivije svjetske gastro navike koje slobodno možete uvrstiti u svoju svakodnevnu prehranu.

Azija je poznata po svojim tradicionalnim kuhinjama. Tako Japanci jako vole jesti juhe. Oni ih jedu ne samo za ručak i večeru nego vrlo često i za doručak. Lagane, hranjive, na bazi sojinih namirnica, takve juhe mogu biti tajnim sastojkom njihove dugovječnosti. 

Kinezi također imaju vrlo korisne navike pri pripremi jela. Oni meso konzumiraju s velikom količinom različitog povrća, začinskih mješavina, pa čak i voćem što je definitivno puno bolje za probavu. Takva jela ne samo da su ukusna i svestranog okusa nego i korisna zbog obilja nutritivnih sastojaka biljaka.

U Europi je jedna od najzdravijih kuhinja ona francuska. Bez obzira na to što Francuzi obožavaju konzumirati sireve, vino i uživaju u svojoj hrani, oni i dalje ostaju vitki i zdravi. Njihova tajna je u pravilnoj raspodijeli obroka tijekom dana. Glavni obrok je ručak, a večera je maksimalno lagana.

Mediteranska prehrana, poznata još kao prehrana zdravih ljudi, obiluje maslinovim uljem koje ima iznimni utjecaj na smanjenje srčanih oboljenja, što je i znanstveno potvrđeno. Stoga Španjolci, Talijani, Grci i Portugalci uživaju u salatama i drugim povrtnim, mesnim i ribljim jelima bogato začinjenim maslinovim uljem. 

Sjeverne zemlje Europe nemaju takvo bogatstvo izbora koje je prisutno na Mediteranu, ali sve nadoknađuju obilnom konzumacijom ribe i morskih plodova. Skandinavci jako puno konzumiraju ribu bogatu omega 3 i 6 masnim kiselinama. Potreba našeg organizma za njima je vrlo visoka jer nezasićene masne kiseline sudjeluju u skoro svim procesima metabolizma, rastu i razvoju stanica te čuvaju zdravlje srca i krvnih žila. Ova zdrava prehrambena navika sjevernih zemalja itekako je dobrodošla u naš jelovnik.

Najveći broj stogodišnjaka živi upravo na jednom otoku. Osim mora, zraka i sunca, i crno vino koje lokalci na Sardiniji svakodnevno konzumiraju ima pozitivan utjecaj na njihovu dugovječnost.

 Zemlje Južne Amerike poznate su po svojoj ljubavi prema mahunarkama. Njihova tradicionalna jela bazirana su na grahu, kukuruzu i bobu. Ovi namirnice su zasitne i bogate korisnim sastojcima, a ujedno i preporučene kod dobre probave. A da stvar bude još bolja, svoja jela oni vole začiniti pikantnom ljutinom čili papričica koja se drugima možda čini opakom, ali za lokalce je posve normalna. 

Korisni i zdravi snackovi od orašastih plodova mogu se naći u skoro svakoj zemlji. Pekan orasi omiljeni su u SAD-u, pistacija i indijski oraščić miljenici su azijskih zemalja, a lješnjak i badem više su europska poslastica. Orašasti plodovi bogat su izvor minerala, vitamina i masti koji su potrebni našem organizmu.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...