Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

BOJE NA TANJURU

Zelena za ljetnu energiju

Povrće bi trebalo biti sastavni dio svakodnevne prehrane, a ono zelene boje posebno je važno. Vitamini i minerali samo su dio onoga što nam treba iz ovih finih listova i plodova.

Zelena simbolizira harmoniju i ravnotežu te djeluje vrlo relaksirajuće. Voće i povrće ove boje bogato je antioksidansima, vitaminima i mineralima, poput vitamina A i C, kalija i folne kiseline. Pa je tako zdravlje zapakirano u malim, zelenim bobicama graška. One su bogate bjelančevinama i vitaminima A, B1, B2 i B6 te za imunitet vrlo važnim vitaminom C. Iako naizgled malen, grašak je odličan izvor i minerala kao što su kalij, magneziji i željezo te odličan antioksidans. A kako bi njegova važnost bila još veća, ima jako malu energetsku vrijednost pa tako šalica graška ima samo 100 kalorija. Pripremajte ga samostalno kao prilog mesu i ribi, skuhajte u finim varivima i gulašima ili kao ukusnu krem juhu koju će obožavati i najmlađi ukućani.

Brokula je još jedan izvrstan izvor antioksidansa i vitamina C koji dolazi u veselim zelenim tonovima. Iako često zanemarivana, brokula je fino povrće puno kalija i magnezija. Najbolje ju je jesti sirovu ili kratko kuhanu, odnosno blanširanu, jer će predugom termičkom obradom izgubiti veliku količinu vrijednih sastojaka. Možete ju dodati ukusnim salatama poput one sa slanutkom i rižom ili ju čak ubaciti u zanimljivu fritaju s piletinom.

Posljednjih nekoliko godina avokado je postao čest gost finih i zdravih salata. Razlog tome je njegovo nutritivno bogatstvo i izuzetna hranjivost, a nježan okus omogućuje izvrsno kombiniranje s gotovo svim slanim namirnicama. Avokado je odličan izvor vitamina K, C, B5, B6 i E te minerala poput kalija, magnezija i bakra. Zanimljivo je da avokado ima veći postotak kalija nego što ga ima banana. Ako ste se odmah zaželjeli osvježavajuće, ali hranjive salate, predlažemo kombinaciju s dimljenim lososom. Osim što je jako ukusna, brzo je gotova pa je idealna za vruće dane kad vam se ne kuha. 

Ako vas u djetinjstvu Popaj nije nagovorio da jedete špinat, njegov sastav sigurno hoće. Ovi moćni listovi bogati su vitaminima C, E i K te manganom, selenom i cinkom. Jedite ga što češće, sirovog ili lagano skuhanog na pari ili u vrlo malo vode kako bi očuvao što više svojih vrijednih sastojaka. Ako niste ljubitelj sirovog špinata, pripremite jednostavan palak paneer ili kremasti špinat koji se može jesti samostalno ili kao prilog mesu. 

Maslina ne samo da je simbol snage nego je i njen izvor. Ovaj hranjivi plod obiluje natrijem, kalijem, magnezijem, željezom, fosforom i jodom. A osim što su bogat izvor antioksidansa, masline sadrže i oleinske kiseline, polifenole te vitamin E. U pripremu jela, ako već niste, obavezno uključite ekstra djevičansko maslinovo ulje, a cijele masline iskoristite u osvježavajućim salatama ili u punjenju finih mesnih rolada.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...