Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

ZOB

Žitarica koja odiše zdravljem

Iako je najčešće poznata kao hrana za životinje, zob se polagano uvukla i u naše kuhinje. Istraživanja su pokazala kako je ova žitarica pravo malo zrno bogatstva nutrijentima.

Vrstom, zob se ubraja u porodicu trava, ali za razliku od ostalih žitarica, zobena zrna obavijena su pljevom nesraslom sa zrnom. Ipak, njezino porijeklo i starost još uvijek nisu u potpunosti poznati. Kao biljka prvi puta se spominje u Grčkoj u 4. st. pr. Kr., a također ju se moglo pronaći u Maloj Aziji u 2. st. pr. Kr. dok su u zapadnoj i sjevernoj Europi pronađene sjemenke zobi u sojenicama iz brončanog doba. U srednjem vijeku bila je glavna prehrambena namirnica, a kasnije je služila za prehranu konja.

No danas zob doživljava svoj nutricionistički procvat s obzirom na to da su otkrivene njezine brojne prednosti. U odnosu na ostale žitarice, bogatija je masnoćama, bjelančevinama i ugljikohidratima. Kako sadrži fruktozu i betaglukan koji povećava toleranciju na glukozu, zob se preporučuje dijabetičarima. Uz to, sadrži i brojne druge nutrijente zbog koji se nalazi na listi najpoželjnijih namirnica. U zobi se tako mogu pronaći fosfor, kalij, kalcij, magnezij, željezo, bakar, mangan i cink. Od vitamina, tu su vitamini B kompleksa te vlakna. 

Kada je riječ o vlaknima u zobi, ona su topljiva i netopljiva. Topljiva vlakna aktiviraju bijela krvna zrnca i jačaju imunitet i tako štite od infekcija. Neprobavljiva vlakna u probavnom sustavu upijaju vodu i na taj način olakšavaju zatvor. Također je odlična kod snižavanja kolesterola, liječenja osteoporoze, ublažavanja menstrualnih tegoba, infekcija urinarnog trakta i slično.

Zob je kao žitarica cijela iskoristiva. Nutritivno najvrjednija je u neprerađenom obliku, odnosno u zrnu. Od ljuski zobi rade se zobene mekinje ili posije koje obiluju mnoštvom nutrijenata. Zrna se mogu koristiti sama po sebi u različitim varivima, salatama, umjesto riže ili u kašama. Prešanjem zrna dobivaju se zobene pahuljice koje obožavamo za doručak s mlijekom ili jogurtom, u smoothijima, keksima i krekerima, kuhane kao kašu i brojne druge načine. Zobene pahuljice također možete koristiti umjesto brašna i mrvica kod pripreme popečaka ili kolača.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...