Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Novosti

VRTOVI HRVATSKE

Zvijezde iz domaćeg uzgoja

Sezonsko voće i povrće ne može biti bolji izbor za vaše obroke, bili oni osnova za slatka ili slana jela, a sada je idealno vrijeme da iskoristite sve prednosti ovog razdoblja u kojem dozrijevaju prave poslastice.

Imajući na umu zdravlje i zadovoljstvo kupaca, SPAR njeguje uspješnu suradnju sa 100 domaćih malih proizvođača koji osiguravaju kvalitetu proizvoda na policama trgovina diljem Hrvatske. Odlučite li slijediti neke osnovne nutricionističke preporuke vezano za zdravu prehranu, nastojat ćete svoje obiteljske jelovnike učiniti raznolikim i nutritivno hranjivim. Domaći proizvođači u proljeće i ljeto nude posebno široku lepezu zdravih proizvoda, plodova prirode koji u ovo doba godine nisu samo bogati okusima već nose mnoge dobrobiti za organizam i zdravlje općenito. 

Osvježavajući učinak kupina upotpunjen je značajnim nutritivnim svojstvima kao što su primjerice antioksidansi, kojima obiluju u većoj mjeri nego primjerice rajčice i brokule. Ove ukusne bobice bogate su i polifenolima koji pomažu u sprječavanju pojave bolesti srca i krvnih žila te pridonose smanjenju rizika od dijabetesa jer imaju visok sadržaj prehrambenih vlakana, izvor su vitamina C i E, zatim folne kiseline, kalija, mangana, magnezija… Kupine su fine same po sebi, ali zašto ih ne biste kušali u kombinaciji s drugim zdravim namirnicama. Počelo je razdoblje u kojem je jedan od omiljenih obroka u danu salata, zato se poigrajte okusima i kreirajte neodoljivu kombinaciju s kupinama.

Malo tko se ne veseli sezoni trešanja, a s obzirom na to da su prepune tiamina, riboflavina i vitamina B6 koji su od vitalne važnosti za metabolizam, vjerujemo da ćete maksimalno iskoristiti njihove prednosti. Trešnje uspješno pretvaraju hranjive tvari u energiju, bogate su kalijem i povoljno djeluju na izlučivanje vode iz organizma. Izvrstan su dodatak raznim slasticama, no mogu se jesti i u zdravijoj verziji, kao primjerice hladnoj juhi.

Mahune se preporučuje jesti jer su između ostalog bogate vitaminima iz skupine B, dobre su za trudnice zbog folne kiseline, sadrže kalcij, magnezij, željezo, cink i selen, a imaju i niski glikemijski indeks. Mahune djelotvorno pročišćuju organizam, snižavaju šećer i premda su niskokalorične, one su superhranjive. Najčešće ih se u domaćinstvima priprema u obliku variva, ali dobro se kombiniraju i s gljivama, jajima i mesom pa mogu postati vrlo ukusan složenac. Topla ili hladna salata od mahuna idealna je ako u ovo vrijeme pokušavate održavati redukcijsku dijetu, a niti u paru s piletinom neće razočarati vaša gastro očekivanja.

Deserti u proljeće i ljeto vrlo često nose voćni predznak, i to ne čudi jer je izbor voća toliko šarolik i fin da bi bilo šteta propustiti delicije bogate okusima, ali i vitaminima, mineralima i vlaknima. Niskokalorično voće poput malina savršen je izbor namirnice u ovo doba. Maline su zdravi slatkiš prirode i šaka malina na dan pomoći će vam tijekom dijetalnog prehrambenog programa ukoliko ga vodite jer njihova dijetalna vlakna potiču osjećaj sitosti, ali ako ste raspoloženi za nešto raskošniji desert, tada je kombinacija s piškotama pun pogodak.

Borovnica je zdrava jer čuva zdravlje srca i usporava starenje mozga, obiluje antioksidansima koji jačaju imunitet, kao i vitaminom C. Borovnica pomaže u regulaciji šećera u krvi, sadrži vlakna koja potiču probavu i blagotvorno djeluje na mokraćni mjehur. Neke studije pokazale su da redovita konzumacija ovih bobica smanjuje rizik od srčanog udara, osobito kod žena. Svakako preporučujemo šaku borovnica na dan, a sigurni smo da si ponekad možete priuštiti i nešto kreativniju verziju kao što su, primjerice, palačinke koje mogu poslužiti kao doručak ili večera.

Crveni ribiz možda nije toliko često zastupljen u kuhinji kao ostalo voće, no vrijeme je da se i to promijeni. Slatko-kisele bobice dobar su izvor vitamina C i K koji održava zdravlje kostiju i kardiovaskularnog sustava. Unose ravnotežu u probavu, smiruju upale i uravnotežuju krvni tlak. Poznato je da se od ribiza rade marmelada, žele ili recimo sirup, a prerađuje se i u fine zdrave sokove. Ipak, možda je najbolja verzija crvenog ribiza ona koja uključuje deserte u obliku kolača i pita.

Novosti

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...