Lifestyle

ZA CIJELU OBITELJ

Hrana u službi bolje koncentracije

Povratak u školske klupe i na radna mjesta sa sobom donosi i nove izazove. Nakon dugog ljeta, povratak u stresnije okruženje od nas traži pojačanu koncentraciju. Neka vam u tome pomogne prehrana!

Nove ustaljene rutine, sati sjedenja u uredu i školskim klupama, svakodnevni zadaci koji nas čekaju mogu biti poprilično stresni. A znamo da stres i koncentracija često ne idu ruku pod ruku. No uz nekoliko super namirnica tome ćete lako doskočiti. Uključite cijelu obitelj i zajednički jačajte fokus i koncentraciju. Odaberite omiljene namirnice, osmislite tjedni meni i rezultati će brzo stići. Vama se smiješe lakši radni dani, a vašim školarcima jednostavnije suočavanje sa svakodnevnim školskim obvezama.

Masna riba namirnica je koja bi svakako trebala biti na vašim tanjurima jer djeluje poticajno na bolju koncentraciju i pamćenje. Losos, pastrva ili sardine dobar su izbor jer sadrže omega-3 masne kiseline koje povoljno djeluju na naš mozak. Pomažu i jačaju funkcije mozga, a time olakšavaju učenje i pamćenje.

Borovnice su idealan međuobrok, a pomažu u jačanju pamćenja i koncentracije. Sadrže antocijanine, vrijedne spojeve koji imaju protuupalna i antioksidativna svojstva, a zahvaljujući njima potiču bolju prokrvljenost i dotok kisika.

Tamna čokolada odličan je izbor kad vam se jede nešto slatko, jer osim što sadrži manje šećera, dobra je kod poboljšavanja koncentracije. Flavonoidi, antioksidansi i kofein samo su neki od sastojaka zbog kojih tamna čokolada povoljno utječe na mozak jer sprječava oksidativni stres, a time i opadanje fokusa.

Brokula možda nije na listi omiljenog povrća, ali bi to svakako trebala biti jer je sjajan saveznik dobrog pamćenja i koncentracije. Bogata je brojnim nutrijentima, od kojih se ističe vitamin K koji utječe na jačanje kognitivnih funkcija.

Aktivni sastojak kurkume, kurkumin, ima antioksidativna i protuupalna svojstva te pomaže u jačanju memorije, poboljšava raspoloženje, a ne smijemo zaboraviti i na odličan okus koji daje jelima.

Bez dobrog doručka ništa, a jaja su izvrsna namirnica upravo za prvi obrok u danu. Jaja sadrže vrijedne sastojke koji povoljno utječu na zdravlje mozga, među kojima se ističu vitamini B6 i B12, folat i kolin. Žumanjci su bogati i omega-3 masnim kiselinama, točnije DHA masnom kiselinom koja pomaže kod pamćenja i koncentracije.

Orašasti plodovi dobro će doći kao hranjivi međuobrok, a njegova svojstva poboljšavanja pamćenja i koncentracije dodatni su plus. Zdrave masnoće, vitamin E i antioksidansi koje sadrže imaju čitav niz benefita za zdravlje živčanog sustava.

Važnost redovite konzumacije vode ne možemo dovoljno naglasiti. Dehidracija je jedna od najvećih neprijatelja dobrog pamćenja i koncentracije pa već od malena učite svoje najmlađe o redovitom pijenju vode. A i sami ju redovito pijte. Jer kad osjetite žeđ, već je kasno.