Lifestyle

ORAŠASTI PLODOVI

Grickalica nad grickalicama

Praktični, ukusni, zdravi. Orašasti plodovi zanimljivi su prvenstveno jer su sinonimi energije, saveznici jakog imuniteta, prijatelji gotovo svake dijete jer učinkovito zasite svaki prazan želudac i uz sve to dokazano podižu raspoloženje. A širok izbor potražite u SPAR-u.

Najzdravije grickalice koje možete zamisliti dolaze u obliku badema, brazilskih oraščića, indijskih oraščića, pekan oraha, lješnjaka, oraha i pistacija. Najbolje ih je jesti u izvornom obliku, dakle sirove kad pružaju najviše pozitivnih tvari za organizam, ali nećete napraviti veliku grešku ako ih konzumirate u prženoj varijanti. Glavna im je karakteristika da su bogati zdravim masnoćama i siromašni ugljikohidratima, ali zapravo je svako orašasto voće priča za sebe. 

Bademi su poznati po kalciju i kao takvi su odlična zamjena za mliječne proizvode. Bjelančevine i vlakna koje sadrži imaju pozitivno djelovanje na probavni sustav, vitamin E hrani kožu i usporava starenje, a ne škode ni dodatne zalihe magnezija i kalija. Konzumiranjem badema brzo ćete razviti osjećaj sitosti što je uvijek dobro ako pokušavate održavati zdravu težinu ili smanjiti unos nepotrebnih kalorija, a osim toga, bademi su vrhunski regulator šećera u krvi.

Ako ste veći ljubitelj klasike kao što su orasi, također imamo vrlo lijepe vijesti. Orasi su poznati kao hrana za mozak jer poboljšavaju koncentraciju. Bogati su omega-3 masnim kiselinama i antioksidansima, reduciraju kolesterol i zaštitnik su zdravlja srca. Imaju visok sadržaj masti i proteina, a osim kao grickalica, često se jedu kao dodatak salatama, tjesteninama, juhama i naravno u kolačima.

Zanimljivo je da suindijski oraščići zapravo plodovi voćke. Potječu od indijske jabuke i poznato je da pomažu u borbi protiv lošeg kolesterola, smanjuju rizik žučnih kamenaca, pomažu u mršavljenju, a njihovi kalcij, magnezij i kalij dobri su za vaše kosti. Uništavaju bakterije u ustima pa time učinkovito štite desni i zube i smatraju se afrodizijakom. Ako ste pod stresom ili jednostavno lošijeg raspoloženja, šačica indijskih oraščića bi trenutačno mogla poboljšati vaše osjećaje.

Pekan orasi puni su vlakana što je dobro za probavni sustav, a brazilski orasi poznati su po selenu što znači da djeluju antioksidativno i potpomažu pravilno funkcioniranje štitnjače. Pistacije maju probiotička vlakna koja povoljno djeluju na crijevnu floru te čuvaju zdravlje očiju jer jedine sadrže antioksidanse lutein i zeaksantin. Na kraju ne smijemo zaboraviti lješnjake. Lješnjaci su bogati kalcijem i čuvaju zube i kosti te pospješuju rad mozga i preporučuju se dijabetičarima zbog polifenola s antidijabetičkim svojstvima.