Lifestyle

BILJNI MASLACI

Ukusne i zdrave zamjene

Ako ste u novoj godini odlučili poraditi na svojoj prehrani, biljni maslaci odlično su rješenje. Osim što ćete li lako pronaći na policama dućana ili čak sami pripremiti, obiluju vrijednim sastojcima. A uz to su i jako ukusni.

U situacijama kada vam se jede nešto slatko, ali ipak želite zdraviju opciju, posegnite za biljnim maslacima. Oni će zadovoljiti želju za slatkim, a s obzirom na to da ne sadrže mnogo kalorija, neće naštetiti vašoj liniji. Najpoznatiji je svakako maslac od kikirikija, ali potražite i one od badema, indijskih oraščića, sezama, pistacija i slično. A ako želite, možete ih lako napraviti i sami.

Kikiriki je i inače poznat po svojim nutritivnim vrijednostima, a maslac od ovog ploda obiluje proteinima. Zbog toga je idealan nakon vježbanja, no nemojte pretjerivati. Maslac od kikirikija bogat je i nezasićenim masnim kiselinama koje čine čuda za vaše zdravlje. Neka istraživanja pokazala su da ovaj maslac ubrzava metabolizam do 11 posto. Osim toga, sadrži i kalij i magnezij koji pomažu u izgradnji kostiju i mišića te smanjuju krvni tlak.

Sljedeći na listi popularnosti svakako je maslac od badema. I ovaj namaz bogat je proteinima, kalcijem, bakrom i vlaknima što ga čini fantastičnom namirnicom. Zbog njih pozitivno djeluje na moždane funkcije i jača kosti. Zahvaljujući vlaknima poboljšava probavu i regulira osjećaj gladi. Maslac od badema također sadrži i vitamin E za koji se pokazalo da smanjuje pojavu srčanih oboljenja, a antioksidativna svojstva čine kožu i kosu lijepom i zdravom.

Kokosov maslac zasigurno vam je već poznat, no vrijedi još jednom spomenuti njegove dobrobiti. Dobiva se iz dozrelog kokosovog mesa, a tekstura mu je kremasta i glatka. No nemojte ga zamijeniti s kokosovim uljem. Kokosov maslac sadrži lauričnu kiselinu koja ima antimikrobno, antibakterijsko i antivirusno djelovanje. Konzumacija ovog maslaca u trenu će vam podići energiju, a također povećava i razinu zdravog kolesterola. Namažite ga na tost ili ubacite u deserte i uživajte.

Tahini je jedini među maslacima koji nije sladak. Dobiva se od sezamovih sjemenki i ne sadrži dodane sastojke poput šećera i trans masti. Vrlo je čest sastojak jela na srednjem istoku, a polako osvaja cijeli svijet. Sezam sadrži potrebnu količinu masti, od čega je čak 85 posto nezasićeno. Također je bogat i magnezijem i željezom, ali i sezaminom koji smanjuje količinu lošeg kolesterola u krvi.

Pomalo neočekivan maslac onaj je od oraha. Orasi su bogati omega-3 masnim kiselinama koje reguliraju otkucaje srca i krvotok te smanjuju pojavu kardiovaskularnih oboljenja. U njima možete pronaći i polifenole, odnosno antioksidante. U slučaju da ga ne možete pronaći u trgovini, vrlo lako ga možete napraviti i sami.