Lifestyle

SUPERNAMIRNICE

Moćno za vas

Nutricionisti su nam donijeli novi popis supernamirnica koje uvijek i iznova čine dobro našem zdravlju. Iskoristite ih na niz kreativnih načina!

Lista supernamirnica rijetko kada se mijenja, no s vremena na vrijeme nadopunjuje se novim namirnicama. Brojni nutricionistički stručnjaci sudjeluju u njezinom stvaranju, a ovog puta istaknuli su osam namirnica idealnih za proljeće. Tako se avokado, sjemenke, orašasti plodovi, zeleni čaj, drevne žitarice, kelj, egzotično voće, proizvodi od kokosa i losos moraju naći na vašem tanjuru.

Avokado je savršena namirnica za pripremu brojnih jela, od doručka preko juha i umaka pa sve do deserta. Sadrži jednostruko nezasićene masnoće, vitamine E, K i B skupine, vlakna, zeaksantin, magnezij, kalij i lutein koji pomažu organizmu u njegovim brojnim funkcijama. Pripremati ga možete na brojne načine, a mi vam predlažemo ukusnu juhu od avokada s kukuruzom i vrhnjem koja će biti gotova za manje od 30 minuta. Savršen spoj kremoznosti avokada i slatkoće kukuruza idealan je za proljeće.

Sjemenke su gotovo uvijek dio naših jela, a za to postoji i razlog. Željezo, cink, kalcij, esencijalne masne kiseline, vlakna, vitamini B skupine i antioksidansi samo su neki od razloga zašto volimo sjemenke. Drugi je jer se odlično uklapaju u sve što zamislimo. Svi ljubitelji finih namaza uživat će u tahiniju od sezama, no isprobajte namaze i od drugih sjemenki.

Orašasti plodovi na listu supernamirnica ulaze jer su bogate bjelančevinama, vlaknima, magnezijem, zdravim masnoćama, vitaminom E, polifenolima, selenom i kalcijem. Osim što su odlični kao međuobrok ili ukusna grickalica, dobro se slažu i sa salatama, ali i tjesteninama. Penne s brokulom i orasima prava su proljetna delicija.

O zelenom čaju ne moramo puno reći, njegove su supermoći već dobro poznate. Uz brojne druge sastojke, zeleni čaj poznat je i po bogatom udjelu polifenola. To su snažni antioksidansi važni za naš organizam koji pomažu u liječenu probavnih teškoća, sprječavaju kardiovaskularne bolesti, a njegovih dobrobiti je čitav niz. Među zelenim čajevima posebno se ističe matcha, a spremite li ga u torti oduševit ćete sve.

Drevne žitarice bogate su vlaknima, vitaminima B skupine, biljnim bjelančevinama, željezom, kalijem, kalcijem i magnezijem, a salata s jednom ili više žitarica zadovoljit će sve dnevne potrebe za potrebnim nutrijentima. Osobito ako u salatu ubacite i koji list kelja, koji se također nalazi na ovoj listi. I ovo lisnato povrće bogato je vitaminima K i C, betakarotenom, kalcijem, manganom, kalijem, polifenolima i flavonoidima.

Proizvodi od kokosaegzotično voće obiluju vitaminima, mineralima, enzimima, antioksidansima, vlaknima, spojevima koji poboljšavaju apsorpciju vitamina i minerala te odlično podižu energiju. Bez obzira na to pripremate li nešto slatko, poput clafoutisa s ananasom ili pak zanimljivu indijsku juhu od leće s kokosovim mlijekom, ne možete pogriješiti.

Idealna proljetna namirnica zasigurno je losos koji je bogat omega-3 masnim kiselinama, vitaminima B skupine, bjelančevinama, antioksidansima, selenom i fosforom. Bilo da ga grilate ili jedete u finom sendviču s avokadom, baš uvijek će vas oduševiti.