Lifestyle

GASTROHIDRATACIJA

Ugasite žeđ hranom

Nećemo duljiti, svima je poznato da je preporučljivo popiti 1,5 do 2 litre vode na dan. No možemo li hidratiziranosti organizma doprinijeti prehranom? Naravno! U organizam je važno redovito tijekom dana unositi vodu kako bi lakše uklonio toksine iz našeg tijela. 

U organizam je važno redovito tijekom dana unositi vodu kako bi lakše uklonio toksine iz našeg tijela. Osim toga, hidratiziranost organizma važna je za regulaciju tjelesne temperature i probavu, dok dehidracija, s druge strane, može uzrokovati umor, glavobolju, grčeve u mišićima, probleme na koži i anksioznost. 

Što je na hidrojelovniku?

Kao što ste vjerojatno i sami pretpostavili, voće i povrće su namirnice najbogatije vodom. Glavno pravilo koje za njih vrijedi glasi: što svježije, to „vodenastije“. Od povrća bogatog vodom treba izdvojiti cvjetaču, tikvice, zelenu salatu, celer, krastavce i rajčicu, dok se na popisu „hidrovoća“ nalaze: lubenica, jagoda, breskva, naranča, malina, dinja, ananas i grejp. Apsolutni pobjednik u hidrataciji među voćem jest lubenica. Vrlo je zdrava, niskokalorična i bogata antioksidansima kao što je likopen. Ma budimo iskreni, lubenica je prava ljetna poslastica i sretni smo što možemo u njoj uživati bez imalo grižnje savjesti.

Međutim, nisu samo voće i povrće pouzdani izvori vode. Ako ste ljubitelji povrtnih juha, razveselit će vas činjenica da su hladne juhe od povrća tijekom vrućih ljetnih dana izvrsni trikovi protiv dehidracije organizma. Bogate su elektrolitima i vitaminima, a u prilog im svakako ide i relativno kratko vrijeme pripreme.

Kao što znate, riba je iznimno zdrava namirnica, a losos još zdravija. Losos je niskokalorična namirnica koja obiluje zdravim mastima, proteinima, i naravno, vodom. Svakako ga uključite u svoj „hidrojelovnik“. Škampi također obiluju tekućinom, ali ako preferirate meso na tanjuru, tada je vaš idealan izbor piletina. 

S popisom namirnica koje imate sada već možete kreirati ukusne jelovnike. Korisno je znati da oko 20 posto dnevnog unosa vode dolazi preko hrane, a ako vam organizmu nedostaje vode, on će poslati neki od simptoma u obliku suhih usta i kože, suhih i krvavih očiju, a naročito osjećajem umora. Ali nema razloga za zabrinutost. Sve dok jedete namirnice bogate vodom i pijete vodu kad ožednite, nećete imati problema s dovoljnim unosom tekućine.