Lifestyle

ŠLJIVA

Modra čuvarica zdravlja

Mala voćka prepuna vrijednih nutrijenata čini čuda za naš organizam. Upravo zato trebala bi se naći na našim tanjurima što češće, i u svježem i u sušenom obliku.

Planetarno popularna šljiva već se stoljećima uzgaja u cijelom svijetu, a zbog svog djelovanja na naše zdravlje iznimno je cijenjena. Bogata vitaminima, mineralima, antioksidansima i vlaknima, ova je voćka prava mala bomba zdravlja. Nije na odmet spomenuti da ima fantastičan okus i volimo ju u baš svim kombinacijama.

Šljiva je prepuna vitamina C, B1, B2, B6, E i beta-karotena. Znamo da je vitamin C izrazito važan za jačanje imuniteta, no potreban nam je i zbog drugih važnih funkcija. Tako ima antioksidativno djelovanje, pospješuje apsorpciju željeza, čuva zdravlje kože, mišića, kostiju i tetiva, jača zube, štiti od virusa i još mnogo toga. 

Od minerala, u šljivi pronalazimo kalij, magnezij, željezo, bor i bakar. Također je bogata i flavonoidima polifenolima poput luteina, zeaksantina i kriptoksantina koji imaju protuupalna i antioksidacijska svojstva. Stoga je jasno zašto se šljiva s punim pravom smatra čuvaricom našeg zdravlja. Osim što jača imunitet, čuva i zdravlje krvožilnog sustava, zahvaljujući vlaknima odlična je za probavu, štiti nas od slobodnih radikala, a zbog male količine kalorija koje sadrži sjajna je za one koji žele izgubiti koji kilogram viška. 

Osim svježih, svakako bismo trebali konzumirati i suhe šljive koje procesom sušenja zadržavaju sve vrijedne vitamine, minerale i vlakna. Zbog praktičnog „izgleda“ odlična su grickalica, ali i pomoć probavi. Naime, suhe šljive sadrže čak tri vrijedna sastojka važna za zdravu probavu. Netopiva prehrambena vlakna koja ostaju u probavnom sustavu i apsorbiraju vodu pa time sprječavaju zatvor, prirodni šećer sorbitol koji ima slično djelovanje kao i vlakna te dihidroksifenil-isatin koji potiče kontrakciju crijeva čine suhe šljive idealnim pomoćnikom probavi.

Iako ih volimo u oba oblika, nećemo ih odbiti ni u pravim jesenskim jelima. Tart sa šljivama savršeni je dodatak jesenskim danima uz šalicu kave ili čaja. Klasik među desertima svakako je carski drobljenac, koji je zahvaljujući brzoj pripremi odlično rješenje kad želite nešto začas gotovo. Osim u desertima, šljiva se dobro slaže i s mesom, osobito svinjetinom. Grillani kotleti uz dodatak pokoje šljive u trenu se pretvaraju u pravu deliciju. I na kraju ne smijemo zaboraviti obvezni dodatak jesenskih dana – pekmez od šljiva.