Lifestyle

ZAGRIJTE SE

Zaboravite na hladnoću uz prave namirnice

Slojevi odjeće i topli napitci nisu jedini izvor topline u hladnim danima. Ona se krije i u pojedinim namirnicama uz koje ćete zaboraviti na niske temperature

Debeli minusi opet su naša svakodnevica, a slojevi odjeće sve su deblji. No ugrijati se možete i uz odabir pravih namirnica koje u sebi sadrže zagrijavajuće sastojke. Zima suprotno uvriježenom mišljenju nudi čitav niz sezonskih namirnica, no želite li se ugrijati važno je slijediti nekoliko pravila. Nutricionisti se slažu kako bismo zimi trebali konzumirati kaloričniju i masniju hranu koja u našem organizmu stvara zalihe energije i omotač koji nas grije. Ali ipak vodite računa da je riječ o nezasićenim mastima i „dobrim“ kalorijama.

Uz odabir namirnica, važna je i njihova priprema. U hladnim danima preferirajte termički obrađene namirnice jer će vas one bolje zagrijati u odnosu na sirove. Dakle, namirnice neka budu bogate ugljikohidratima i proteinima, ali i drugim spojevima koji će vas uspješno zagrijati.

Ono što bi se svakako trebalo naći na vašem tanjuru su orašasti plodovi, mahunarke, korjenasto povrće, ljute namirnice, luk i češnjak te med i limun. Orašasti plodovi bogati su masnoćama, a osobito onim nezasićenima koje odlično griju naš organizam. Neka se stoga indijski oraščići, orasi, bademi i ostali plodovi ove skupine nađu među vašim obrocima.

Mahunarke poput raznih vrsta graha, graška, leće bogate su bjelančevinama i složenim ugljikohidratima koji su odličan izvor energije, ali i topline. Najviše ih volimo u varivima, ali i kao tople salate ili pak priloge. Kuhano, prženo ili pečeno korjenasto povrće savršen su izvor topline u zimskim danima. Mrkva, batat, celer u trenu će vas ugrijati i osigurati i brojne druge vrijedne nutrijente.

Ljute namirnice kao što su đumbir, čili, razne druge papričice, papar sadrže sastojke koji su sjajni zimski grijači. Kapsaicin, piperin, gingerol i drugi djeluju zagrijavajuće, što ljubitelji žešćih okusa već odavno znaju, a sada je na redu da ih i vi otkrijete. Luk i češnjak također ulaze u skupinu namirnica koje nas zimi griju. Bogati su snažnim antioksidansima koji izrazito povoljno djeluju na organizam, a u kombinaciji s đumbirom su još i bolji.

Za kraj, spoj koji je zimi nezaobilazan. Med i limun neodoljiv su dio zimskih napitaka, ali su i sami po sebi zagrijavajući. Osim u čaju, isprobajte ih i u varijanti tople limunade i zaboravite na hladnoću.