Lifestyle

SEZONSKO IZ VRTOVA HRVATSKE

Bobice s malo kalorija: maline

Maline su prave nutritivne bombice idealne za sve one koji paze na unos ugljikohidrata i kalorija općenito jer ih imaju vrlo malo, dok s druge strane obiluju vlaknima, vitaminima, mineralima i antioksidansima.

Ukusan su dodatak doručku, ručku, večerama i apsolutni su hit u raznim ljetnim desertima. Zbog njihove svestrane i višenamjenske naravi možete ih konzumirati same ili kao dodatak jogurtu, pahuljicama ili recimo zobenoj kaši. Njima možete obogatiti palačinke ili vafle, a jedna od mogućnosti je da dodate smrznute maline u smoothie ili napravite torte i kolače s malinama i tako oduševite svoje ukućane, goste i prijatelje.

Što su zrelije to su moćnije jer tako pružaju maksimalnu hranjivu vrijednost koju imaju, a preporučuje ih se jesti ubrzo nakon berbe, tj. kupnje kako plodovi ne bi izgubili na svojoj svježini. Slatki zalogaji pogodni su i za dijabetičare jer imaju niski glikemijski indeks, inače su poznati po svojim velikim zalihama vitamina C i uz to imaju protuupalna svojstva. Maline su poznate i po tome što potpomažu probavni sustav, a zahvaljujući jagodičastim bobicama punima vode sprječavaju dehidraciju i idealan su izbor voća za mršavljenje.

U usporedbi s ostalim bobičastim voćem imaju antioksidativnu vrijednost sličnu jagodama, ali kupine ih ipak u tom pogledu dvostruko premašuju. Drugi zdravstveni benefiti vezani su uz smanjenje simptoma artritisa, porast imuniteta i smanjenje rizika od bolesti srca. Impresivan nutritivan profil utječe i na bolju koncentraciju i pamćenje te anti-ageing efekt zahvaljujući brojnim antioksidansima i vitaminu C.

Berba malina odvija se tijekom ljeta i jeseni i tada ih se preporučuje jesti svježe i držati u hladnjaku, ali vrlo su popularna namirnica i za proizvodnju džemova, pekmeza i sl. U smrznutom su obliku također vrlo zdrava opcija tijekom cijele godine jer čak niti takve ne gube na svojoj hranjivosti. Plodovi crvene boje visoko su cijenjeni i zato što pozitivno utječu na krvni tlak zahvaljujući vlaknima. Naime, 100 g ovih bobica ima samo 52 kalorije i čak 6,5 g vlakana. Uz to su dobre za cirkulaciju i regulaciju šećera u krvi. Uz vitamina C, ukusan su izvor vitamina K i E, željeza, magnezija, kalija i bakra.